MENU
  • TEKNOLOJİ
  • CANLI TV
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • ASTROLOJİ
  • RÜYA TABİRLERİ
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • ETKİNLİK TAKVİMİ
  • BİYOGRAFİLER
  • RÖPORTAJLAR
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Yazarlar
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
Kıbrıs Haber Sitesi
DOLAR40.5555
EURO47.7387
GR ALTIN4380.4
ÇEYREK3993.2
Ankara
Kıbrıs Haber Sitesi
Kıbrıs Haber Sitesi
  • GÜNDEM
  • DÜNYA
  • TÜRKİYE
  • MAGAZİN
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • KÜLTÜR SANAT
  • YAŞAM
Kapat

Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı ile üç belediye arasında protokol imzalandı

Ana SayfaGündemTarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı ile üç belediye arasında protokol imzalandı
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı ile üç belediye arasında protokol imzalandı

Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı ile Yeniboğazçi, Dikmen ve Geçitkale Beleiyeleri arasında, belediyelerin sınırları dahilinde bulunan üç ayrı doğal varlığın Orman Dairesi aracılığı ile kiralanması ile ilgili protokoller imzalandı.

25 Kasım, 2018, Pazar 12:13
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

Yeniboğaziçi Belediyesi ile imzalanan protokolle, Bedis Ormanı ve Piknik Alanı, 25 yıllığına belediye aracılığı ile Yeniboğaziçi halkına verilerek bölgenin, doğal ve kültürel yapısına uygun projelerin hayata geçirilmesi amaçlanıyor. Dikmen Belediyesi ile imzalanan protokol, bölgede atıl vaziyetteki bir taş ocağının sportif, sosyal ve kültürel amaçlı olarak değerlendirilmesini ve bünyesinde atış poligonun barındırılmasını kapsıyor. Geçitkale Belediyesi ile imzalanan protokol ise Mersinlik Piknik Alanı’nın genişletilerek, cazibe merkezi haline getirilmesini hedefliyor.
 

Üç doğal varlığın 25’er yıllığına kiralanması ile ilgili protokollere Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Erkut Şahali, Yeniboğaziçi Belediyesi Başkanı Mustafa Zurnacılar, Dikmen Belediyesi Başkanı Yüksel Çelebi ile Geçitkale Belediyesi Başkanı Hasan Öztaş imza koydu.
 

Şahali: Bedis Ormanı ve Piknik Alanı, Yeniboğaziçi halkına emanet edildi
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Erkut Şahali, Yeniboğaziçi Belediyesi ile imzalanan protokolle, belde halkı için simge değeri olan Bedis Ormanı ve Piknik Alanı’nın 25 yıllığına belediye aracılığı ile Yeniboğaziçi halkına emanet edildiğini söyledi. Belediye başkanın bölgeye olan ilgisi ve hassasiyetini bildiklerini ifade eden Şahali, “Özellikle bizim de bölgeli olmamız hasebiyle Bedis Piknik Alanı’nın başta Yeniboğaziçi ve Gazimağusa halkı olmak üzere, ülkenin tamamına hizmet veren doğal zenginliklerimizden biri olduğu görüşündeyiz. O nedenle alanın, Yeniboğaziçi Belediyesi tarafından adına, önemine yakışır bir şekilde değerlendirileceğine olan inancımız tamdır ”dedi. Bakan Şahali, Bedis Alanı’nın, özellikle Salamis Antik Kenti’nin kalıntılarını da bünyesinde barındırması nedeniyle kültürel miras özelliği taşıdığına işaret ederek, Yeniboğaziçi Belediyesi’nin burada uygulayacağı projelerin bölgenin doğal ve kültürel yapısına uygun olacağını ve eski eserleri koruma faaliyetlerini içermesi bakımından büyük önem taşıyacağının altını çizdi.

 

“Dikmen’de atıl vaziyetteki taş ocağı sportif, sosyal ve kültürel amaçlı olarak değerlendirilecek”
Bakan Şahali, Dikmen Belediyesi’nin talebi doğrultusunda, bölgede atıl vaziyetteki bir taş ocağının sportif, sosyal ve kültürel amaçlı olarak değerlendirilmesi ve bünyesinde bir de atış poligonun barındırılmasıyla alakalı proje çerçevesinde, yine 25 yıllığına belediyeye bölgenin tahsisinin yapıldığını söyledi. Bakan Şahali, ülkenin en hızlı gelişen yerleşim alanlarından biri olan Dikmen belde sınırları içerisinde böylesine bir projenin, gençlere ve genç kalanlara önemli faydası olmasını ve bölgenin doğal varlıklara yakışmayan görüntüsünden kurtarılmasını temenni etti.

“Geçitkale, belediye tarafından ortaya konacak proje ile birlikte önemli bir cazibe merkezi haline gelecek”
Geçitkale Belediyesi sınırları dahlinde bulunan Mersinlik Piknik Alanı’nın, ülkenin en güzel çam ormanlarından birini bünyesinde barındırdığını ifade eden Bakan Şahali, “Hale hazırda orada tam olarak düzenlenmemiş bir piknik alanı mevcuttur. Belediye Başkanı, permakültür alanına olan ilgisi nedeniyle bölgenin, hem doğal hem de sonradan ilave edilmiş yapılarıyla birlikte, bu amaçla kullanıma çok uygun olduğu gerekçesiyle tarafımıza başvuruda bulundu. Başvuruyu değerlendirdik ve yine Bakanlar Kurulu kararıyla 25 yıllığına kiralanması gerçekleşmiştir” dedi. Bakan Şahali, Geçitkale’nin, belediyesi aracılığı ile ortaya koyduğu gelişim gayretinin ve Orta Mesarya'da kentleşme sürecinin “takdire şayan” olduğu değerlendirmesinde bulundu. Bakan Şahali, Geçitkale’nin belediye tarafından ortaya konacak proje ile birlikte çok daha önemli bir cazibe merkezi haline geleceğini ifade etti.

 

Zurnacılar: Bedis Piknik Alanı’nın halka kazandırılması önemli bir adım
Yeniboğaziçi Belediyesi Başkanı Mustafa Zurnacılar, belediye olarak Bedis Piknik Alanı’nın halka kazandırılması adına, 1990’lı yılların başından itibaren bir mücadele yürütüldüğünü, bu kadar uzun bir mücadeleden sonra elde edilen kazanımdan dolayı Bakan Şahali’ye bölge halkının minnettar olduğunu söyledi.
Bedis Piknik Ormanı’nın Gazimağusa kazasının da piknik alanı olduğuna işaret eden Zurnacılar, “Özelde bu bölge, genelde tüm ülke adına kullanılan bir alandır. Halka kazandırılması bizim için memnuiyet verici ve çok önemli bir adımdır. Sayın Bakanımıza bu düşüncemizi aktardığımız zaman, bize olumlu yaklaştı ve attığımız her adıma destek verdi” dedi.

 

Çelebi: Atıl durumdaki taşocağı atış poligonuna dönüştürülecek
Dikmen Belediyesi Başkanı Yüksel Çelebi, Bakan Şahali’ye kendilerine vermiş olduğu destekten dolayı teşekkür etti. Çelebi, uzun yıllar bölge avcılarının atış poligonu talebi olduğunu anımsattı. Çelebi, imzalanan protokolle atıl durumdaki taşocağının belediyeye verildiğini ve buranın rehabilite edilip, gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra, atış poligonuna dönüştürüleceğini belirtti. Çelebi, projenin bir yıl içinde tamamlanarak, atış poligonun avcıların hizmetine gireceği müjdesini de verdi.

 

Öztaş: Mersinlik Piknik Alanı’nı geliştirme ihtiyacı hissettik
Geçitkale Belediyesi Başkanı Hasan Öztaş, protokolün imzalanmasından dolayı büyük mutluluk duyduğunu ifade ederek, “ Her zaman vizyonuna, misyonuna ve şahsiyetine hayranlık duyduğum sevgili bakan farkını yine farkettirdi. Bu dönem, hiçbir zaman olmadığı kadar yerelle çok iç içe çalışan, bizim hassasiyetimizi anlayan bir bakanla çalıştık” dedi.
Öztaş, Mersinlik Piknik Alanı’nın 1974 yılından bu yana, adanın en büyük piknik alanı olduğunu belirterek, bu alanı daha da geliştirme ihtiyacı hissettiklerini ve Bakan Şahali’nin bölge halkı ve belediyenin hassasiyetine göstermiş olduğu önemden dolayı teşekkür etti.

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Admin

Admin

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

WhatsApp’tan Yeni Özellik: Çevrimiçi Kişiler Artık Yeşil Noktayla Görünecek
WhatsApp’tan Yeni Özellik: Çevrimiçi Kişiler Artık Yeşil Noktayla Görünecek
Instagram’dan Kaydırmalı Gönderilere Yeni Özellik: Her Slayta Özel Açıklama Dönemi Başladı
Instagram’dan Kaydırmalı Gönderilere Yeni Özellik: Her Slayta Özel Açıklama Dönemi Başladı
Akıllı Saat Sektöründe Dengeler Değişti: Apple Zirveyi Güçlendirdi, Samsung Geriledi
Akıllı Saat Sektöründe Dengeler Değişti: Apple Zirveyi Güçlendirdi, Samsung Geriledi
Mazda’dan tartışmalı kokpit değişimi! Fiziksel tuşlar tarihe mi karışıyor?
Mazda’dan tartışmalı kokpit değişimi! Fiziksel tuşlar tarihe mi karışıyor?
Epic Games Launcher yenileniyor! Açılış süresi 5 kat hızlanacak
Epic Games Launcher yenileniyor! Açılış süresi 5 kat hızlanacak
Google’dan Android için yeni dönem! Sideloading uygulamalarına geliştirici doğrulama şartı geliyor
Google’dan Android için yeni dönem! Sideloading uygulamalarına geliştirici doğrulama şartı geliyor
Yapay zekâ ile GTA 6 geliştirme deneyi fiyaskoya döndü! Sanal şehir kontrolden çıktı
Yapay zekâ ile GTA 6 geliştirme deneyi fiyaskoya döndü! Sanal şehir kontrolden çıktı
Gazete Manşetleri - 17 Haziran 2026
Gazete Manşetleri - 17 Haziran 2026
Hull City’den Premier Lig sonrası dev hamle! Kaleye Lukas Hornicek
Hull City’den Premier Lig sonrası dev hamle! Kaleye Lukas Hornicek
Zenit, Jhon Duran ile yollarını ayırdı! Galatasaray transferi yeniden gündemde
Zenit, Jhon Duran ile yollarını ayırdı! Galatasaray transferi yeniden gündemde
Almanya kampında yılan paniği! Dünya Kupası antrenmanı durduruldu
Almanya kampında yılan paniği! Dünya Kupası antrenmanı durduruldu
Filenin Sultanları’nda kaptanlık görevi Gizem Örge’ye verildi
Filenin Sultanları’nda kaptanlık görevi Gizem Örge’ye verildi
Mbappe şov yaptı! Fransa, Senegal engelini 3 golle geçti
Mbappe şov yaptı! Fransa, Senegal engelini 3 golle geçti
Norveç, Dünya Kupası'na farklı galibiyetle başladı: Irak'ı 4-1 mağlup etti
Norveç, Dünya Kupası'na farklı galibiyetle başladı: Irak'ı 4-1 mağlup etti
Mehmet Tunçtürk’ten Seçim Sistemi Çıkışı: “Asıl Sorun Tarih Değil”
Mehmet Tunçtürk’ten Seçim Sistemi Çıkışı: “Asıl Sorun Tarih Değil”
Sahte poliçe ve dolandırıcılık soruşturması: Şirketin direktörünün bilgileri de kullanıldı!
Sahte poliçe ve dolandırıcılık soruşturması: Şirketin direktörünün bilgileri de kullanıldı!
Arıklı: Seçim yasası değişsin, sonra ister 60 gün ister 6 ay sonra sandığa gidelim
Arıklı: Seçim yasası değişsin, sonra ister 60 gün ister 6 ay sonra sandığa gidelim
Hasipoğlu: Asgari ücret masasını Temmuz’da toplantıya çağıracağım
Hasipoğlu: Asgari ücret masasını Temmuz’da toplantıya çağıracağım
Üstel: Fidan’ın iki devletli çözüm mesajı, Kıbrıs Türk halkının kararlı duruşunun yansıması
Üstel: Fidan’ın iki devletli çözüm mesajı, Kıbrıs Türk halkının kararlı duruşunun yansıması
Öztürkler: Toprağa, üretime, egemenliğe ve bölgenin değerlerine sahip çıkacağız
Öztürkler: Toprağa, üretime, egemenliğe ve bölgenin değerlerine sahip çıkacağız

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Ankete Katılın
Sitemizi nasıl buldunuz?
Anketi OylaOyları Göster
GÜNDEM

Sahte poliçe ve dolandırıcılık soruşturması: Şirketin direktörünün bilgileri de kullanıldı!

Arıklı: Seçim yasası değişsin, sonra ister 60 gün ister 6 ay sonra sandığa gidelim

Hasipoğlu: Asgari ücret masasını Temmuz’da toplantıya çağıracağım

Öztürkler: Toprağa, üretime, egemenliğe ve bölgenin değerlerine sahip çıkacağız

Kıbrıs Haber Sitesi
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Kıbrıs Haber Sitesi 2023 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle